.Podatki 2025 (KSeF) – rozwiązania dla praktyków

Zapraszamy na kolejne szkolenie „zagraniczne”, które Instytut organizuje cyklicznie od ponad 20 lat. Tym razem wybierzemy się w październiku na wyspę zwaną ósmym kontynentem: Madagaskar.

czas trwania szkolenia
Lokalizacja
Madagaskar
Hotel Royal Beach
czas trwania szkolenia
Data szkolenia
05.10.2025 - 13.10.2025

Uczestnik 1:

lub
Pobierz formularz zgłoszenia PDF Pobierz formularz zgłoszenia DOC
Kolejna osoba 14500,00zł
Kontakt
Jarosław Skonecki
Jarosław Skonecki
Dyrektor ds. Szkoleń

Szanowni Państwo,

Opublikowano kolejną wersję projektu nowelizacji ustawy o VAT, dotyczącej obowiązkowego wystawiania faktur ustrukturyzowanych. Nowelizacja ta ma być niebawem uchwalona rozpoczynając długi skomplikowany i bardzo kosztowny proces wdrożenia tych zmian. Czasu jest wbrew pozorów bardzo mało. Podatnicy VAT będą otrzymywać faktury ustrukturyzowane już od lutego 2026 r., przy czym dla większości podmiotów data rozpoczęcia ich wystawiania będzie 1 kwietnia 2026 r. Przedmiotem szkolenia jest przedstawienie nowych przepisów ze szczególnym uwzględnieniem wyjątków, które umożliwią wystawianie faktur w dotychczasowej formie. Z początkiem roku zmienił się również zakres podatku od nieruchomości dla firm. Za nami również kolejne nowelizacje podatku dochodowego od osób prawnych i podatku PIT. Czy zachęta podatkowa w postaci zwolnienia fundacji rodzinnej z CIT będzie wystarczająca, aby w Polsce zaczęto rozwijać tego rodzaju podmioty? Gdzie i jakie budynki wznosić, aby skorzystać z preferencyjnej, bo przyspieszonej amortyzacji? Czy praktyka potwierdza stanowisko resortu finansów, że CIT estoński jest korzystny?  To oczywiście tylko przykładowe pytania, na które wyczerpujących odpowiedzi udzielimy w trakcie szkolenia. Podatki wciąż się zmieniają.  W czasie szkolenia kompleksowo omówimy wszystkie niejasności wraz z praktycznymi rozwiązaniami związanymi z tymi podatkami.

VAT: co zrobić, aby uniknąć obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych?

 

    1. W jakiej formie będą mogły być wystawiane faktury papierowe, mimo powszechnego obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych?
    2. W jakiej sytuacji będą mogły być wystawiane tradycyjne faktury elektroniczne (offline), mimo powszechnego obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych?
    3. Jakim dokumentem można zastąpić fakturę ustrukturyzowaną? (rachunek)
    4. Czy faktury korygujące wystawiane w stosunku do faktur papierowych będą musiały mieć formę ustrukturyzowaną?
    5. Do kiedy będzie trzeba przesłać do KSeF faktury wystawione w formie offline od dnia 1 kwietnia 2026 r.
    6. Czy znikną noty korygujące? (tak)
    7. W jaki sposób w okresie do 31 marca 2026 r. odebrać fakturę ustrukturyzowaną wystawioną przez podmioty, które już wcześniej będą objęte obowiązkiem wystawiania tych dokumentów w formie ustrukturyzowanej?
    8. Czy do faktury ustrukturyzowanej będzie można dołączyć jakiś załącznik? (nie)
    9. Czy trzeba będzie aneksować większość umów, aby uzyskać zapłatę za dostawę towarów i usług? (tak)
    10. Czy rachunki, faktury proforma oraz faktury handlowe będą musiały zastąpić faktury VAT w formie ustrukturyzowanej?
    11. Czy faktury wystawione przy użyciu kas rejestrujących będą musiały być wysłane do końca 2026 r.?
    12. Jak dokumentować sprzedaż towarów i usług, w przypadku, gdy nabywcy (usługobiorcy) nie będą mieli dostępu do faktur ustrukturyzowanych?
    13. Jakimi dokumentami w formie papierowej trzeba będzie zastąpić fakturę ustrukturyzowaną?
    14. Czy personalia pracownika, który będzie wystawiać faktury ustrukturyzowane będą znane urzędnikom skarbowym? (tak)
    15. Czy można będzie anulować fakturę ustrukturyzowaną? (nie)
    16. Czy pracownik, który wystawi „pustą” fakturę ustrukturyzowaną będzie musiał wykazać w niej VAT. (tak)
    17. Od kiedy będzie dostępne oprogramowanie interfejsowe, przy pomocy którego będą wysyłane i odbierane faktury ustrukturyzowane?

 

Podatki dochodowe (CIT i PIT w działalności gospodarczej) na 2025 r. dla praktyków – 2 wykłady.

 

Wykład I.

  1. Kasowy PIT od 2025 r.
    • Dla kogo nowa regulacja?
    • Zasady ustalania przychodu kasowego.
    • Nowe zasady rozliczania kosztów uzyskania przychodów.
    • Wyłączenia.
  2. „Para-podatek PIT” czyli składka zdrowotna
    • Kiedy są szanse na zmianę dotychczasowych zasad naliczania składki zdrowotnej?
    • W jakim kierunku mogą iść zmiany?
    • Zbycie środków trwałych w 2025 r. a podstawa naliczenia składki zdrowotnej.
  3. „Wakacje składkowe” ZUS – nowe rozwiązanie a podatek dochodowy.
    • Zasady składania wniosków o tzw. „wakacje składkowe”
    • Jaki to ma wpływ ekonomiczny na sytuację płatnika składek i podatnika PIT?
  4. PIT przedsiębiorcy – nowe trendy interpretacyjne w 2024 .
    • Odliczanie straty przy obliczaniu daniny solidarnościowej
    • Umowy B2B a PIT
    • Często rozliczane koszty podatkowe a interpretacje organów.
  5. Podatek u źródła – problemy płatników w PIT i CIT
    • Przegląd zasad rozliczania podatku u źródła z uwzględnieniem bieżących interpretacji.
    • Nowe objaśnienia dotyczące należytej staranności płatnika.

Wykład II.

  1. Minimalny podatek dochodowy – nowa forma opodatkowania CIT - wejście w życie po odroczeniu stosowania w czasie
    • Na kim ciąży minimalny podatek dochodowy za 2024 r.
    • Podstawa opodatkowania i stawka z uwzględnieniem zmian.
    • Zasady rozliczania minimalnego podatku CIT w 2025 r.
  2. Przekazywanie danych z ksiąg do US od 2025 r.
    • Obowiązek prowadzenia ksiąg w formie programu komputerowego.
    • Obowiązek przekazywania organowi podatkowemu danych księgowych - harmonogram wprowadzania zmian dla poszczególnych grup podatników z uwzględnieniem najnowszych zmian.
    • Zakres danych do przekazywania organowi podatkowemu – nowe rozporządzenie wykonawcze.
  3. Nowy rodzaj osoby prawnej w Polsce – fundacja rodzinna. Opodatkowanie fundacji rodzinnych. Czy to się będzie opłacać?
    • Wprowadzenie do fundacji rodzinnych ze wskazaniem kto i kiedy powinien rozważyć jej utworzenie.
    • Zasady opodatkowania fundacji rodzinnej CIT.
    • Zasady opodatkowania w PIT beneficjentów fundacji rodzinnych.
    • Aktualny stan prawny a prognozowane zmiany w 2025 r. lub latach kolejnych.
  4. Ryczałt od dochodów spółek czyli „CIT estoński” – to już znamy ale co nowego?
    • Zasady ryczałtu wg przepisów na 1 stycznia 2024 r.
    • Czy są zmiany ryczałtu na 2025 r.?
    • „CIT estoński” w interpretacjach organów – od jakich wydatków w spółce trzeba zapłacić podatek?
  5. Prognozowane zmiany w CIT w 2025 r. lub kolejnych latach podatkowych.

Firma jako PŁATNIK podatku dochodowego od osób fizycznych w 2025

 

  1. Nowe podejście organów skarbowych do kontraktów B2B.
  2. Art. 31a, 31b, 31c ustawy o PIT oraz nowa treść art. 32 ustawy o PIT.
  3. PIT-2: kto powinien go złożyć?
  4. Możliwość odliczenia miesięcznej minimalnej kwoty podatku przez dwóch lub trzech płatników (nie tylko pracodawca):
    • tryb upoważnienia płatników przez podatników
  5. Korekty rozliczeń dokonanych przez płatników w 2024 roku w przypadku zaniżenia (braku poboru) zaliczki.
  6. Skutek uchylenia art. 53a ustawy o PIT : zwolnienie płatników z obliczania i wpłacania części zaliczek podatkowych.
  7. Czy płatnik może za zgodą pracownika czasowo podwyższyć albo obniżyć zaliczkę na podatek w ciągu 2025 r.?
  8. Prawo do upoważnienia płatników do zaniechania pobierania zaliczek na podatek.
  9. Czy płatnik może żądać zwrotu nadpłaty (najnowsza zmiana).
  10. Odpowiedzialność podatkowa płatnika za niepobranie (zaniżenie) albo za brak wpłaty pobranej zaliczki na podatek (art. 26 i 26a Ordynacji podatkowej).
  11. Odpowiedzialność karna skarbowa za brak pobrania lub zaniżenia pobranej zaliczki (art. 78 KKS).
  12. Zwolnienie z podatku wynagrodzeń z tytułu „zatrudnieni na czarno”?
  13. Kiedy złożyć „czynny żal” w przypadku braku poboru lub zaniżenia zaliczek pobieranych w 2024 r. i kto to powinien zrobić?
  14. Czy należy wpłacić ze środków płatnika niepobrane w 2024 roku zaliczki i dokonać korekty PIT-4R? (przywilej niekaralności)
  15. Pozostałe zmiany.

Miejsce:

Miejsce zakwaterowania: Hotelu Royal Beach. Rozległy, zielony resort położony w słynnej zatoce Madirokely, tuż przy pięknej, ciągnącej się kilometrami plaży to idealna sceneria na egzotyczny pobyt. Zaprojektowany w stylu wakacyjnej wioski składa się z kilku budynków w niskiej zabudowie i ciekawie zaprojektowanych basenów z tarasami do opalania. Wnętrza to połączenie tradycyjnych motywów kreolskich i malgaskich oraz nowoczesnych dodatków – pięknie urządzone, jasne pokoje W ogród wkomponowano kilka basenów, z których można podziwiać widok na ocean. Hotel znany jest z dobrej kuchni - lokalne potrawy to raj dla miłośników egzotycznej kuchni. W serwisach hotelowych ma opinię jako bardzo dobry – 8,6 punktów na 10. Nasz pobyt w hotelu odbędzie się w formule all inclusive.

Termin:

3-15 października 2025 r.

 

Cena:

Cena za szkolenie wraz z przelotem, zakwaterowaniem w pokoju dwuosobowym, wyżywieniem all inclusive i programem turystycznym wynosi 14500 zł (istnieje możliwość zabrania osoby towarzyszącej 12400 zł) dopłata do jedynki 4490 zł.

Rabaty i zniżki nie łączą się z innymi rabatami, zniżkami i promocjami.

Po szczegółowe informacje zadzwoń do osoby bezpośrednio odpowiedzialnej za to szkolenie: 500 196 451

Prelegenci

Jacek Pyssa
Dyrektor Departamentu Prawnego, Dyrektor Departamentu Podatków Bezpośrednich, Radca Prawny nr wpisu Łd-S-157. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (2003 r.), uczestnik American School of Law Uniwersity of Florida (2003), studiował nauki ekonomiczne w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od lipca 2002 r. pracownik i współpracownik Instytutu Studiów Podatkowych. Od 2008 roku radca prawny. Jest wykładowcą Instytutu Studiów Podatkowych oraz doktorantem na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (prowadzi zajęcia akademickie na temat prawa finansowego). Prowadził wykłady współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego. Do obowiązków Jacka Pyssy należy świadczenie pomocy prawnej i podatkowej, m.in. sporządzanie projektów opinii w sprawach prawnych i podatkowych, przeprowadzanie audytów prawnych i podatkowych oraz zastępstwo procesowe w postępowaniach podatkowych i prawnych przed organami administracji i sądami. Jacek Pyssa jest również wykładowcą w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, kontroli skarbowej, prawa karnego skarbowego oraz Ordynacji podatkowej.
Mariusz Unisk
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (1996 – 2001) oraz Podyplomowych Studiów Podatków i Prawa Podatkowego na Uniwersytecie Warszawskim. Od 2003 r. doradca podatkowy w KIDP nr 09921. Od 2004 r. uznany wykładowca tematyki podatkowej, w szczególności w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatków i opłat lokalnych i samorządowych. W marcu 2012 r. uhonorowany przez Dziennik - Gazeta Prawna III miejscem w VI Rankingu najlepszych doradców podatkowych za 2011 r. w kategorii „Podatki i opłaty lokalne”. W marcu 2017 r. uhonorowany przez Dziennik - Gazeta Prawna II miejscem w XI Rankingu najlepszych doradców podatkowych za 2016 r. w kategorii „Podatki i opłaty lokalne” (DGP 28.03.2017 r. „Top doradcy podatkowi w 2016 r. według DGP”). Autor i współautor publikacji książkowych na tematy podatkowe, w szczególności wznawianego czterokrotnie „Komentarza do podatku rolnego, leśnego oraz od nieruchomości” wydanego nakładem wydawnictwa ISP oraz „Komentarza do podatku od towarów i usług”. Autor specjalistycznych artykułów na tematy podatkowe, komentarzy i opinii na temat tych podatków w prasie codziennej, specjalistycznej i fachowej. W ramach struktury organizacyjnej Instytutu Studiów Podatkowych sp. z o.o. do jego obowiązków należy przede wszystkim kierowanie pracą zespołów doradców i konsultantów podatkowych, zarządzanie działem doradztwa podatkowego. Od 2006 r. jako dyrektor generalny ds. doradztwa podatkowego. Od czerwca 2019 r. w randze wiceprezesa zarządu.
To top