Podatki 2026 (KSeF) – rozwiązania dla praktyków

Zapraszamy na kolejne szkolenie „zagraniczne”, które Instytut organizuje cyklicznie od ponad 20 lat. Tym razem wybierzemy się w październiku na wyspę zwaną ósmym kontynentem: Madagaskar.

czas trwania szkolenia
Lokalizacja
Madagaskar
Hotel Royal Beach
czas trwania szkolenia
Data szkolenia
05.10.2025 - 13.10.2025

Uczestnik 1:

lub
Pobierz formularz zgłoszenia PDF Pobierz formularz zgłoszenia DOC
Kolejna osoba 14500,00zł
Kontakt
Jarosław Skonecki
Jarosław Skonecki
Dyrektor ds. Szkoleń

Czy trzeba przyjechać na nasze szkolenie? Poniżej możecie Państwo zapoznać się z przykładowymi problemami, które omówimy w czasie szkolenia:

Większość podatników VAT może uniknąć w 2026 r. wystawiania faktur ustrukturyzowanych (tutaj)

Brak zapłaty za fakturę sprzedaży – skutki w podatku dochodowym od osób prawnych (tutaj)

Leasing operacyjny jako schemat podatkowy (tutaj)

Opodatkowanie podatkiem dochodowym od osób prawnych spółki z ograniczoną odpowiedzialnością powstałej w wyniku przekształcenia – różnice między zasadami ogólnymi i estońskim CIT (tutaj)

Szanowni Państwo,

Sejm w dniu 25 lipca 2025 r. uchwalił wyjątkowo obszerną nowelizację ustawy o VAT dotyczącą obowiązkowego wystawiania i otrzymywania faktur ustrukturyzowanych. Nowelizacja ta rozpoczyna skomplikowany i bardzo kosztowny dla podatników proces wdrożenia zmian w dokumentowaniu sprzedaży i zakupu oraz w prowadzeniu rejestrów podatkowych i ksiąg rachunkowych. Czasu jest bardzo mało: wszyscy podatnicy VAT będą niedługo „otrzymywać” faktury ustrukturyzowane, przy czym większość tych podmiotów będą równolegle wystawiać faktury w tradycyjnej formie. Przedmiotem szkolenia jest praktyczne przedstawienie nowych zasad dotyczących fakturowania, ze szczególnym uwzględnieniem: istotnych wyjątków, które umożliwią wystawianie faktur w formie papierowej lub elektronicznej oraz nowych metod dokumentowania sprzedaży i zakupu przy pomocy innych dokumentów niż faktury VAT.

Z początkiem roku zmienił się również zakres podatku od nieruchomości dla firm. Za nami również kolejne nowelizacje podatku dochodowego od osób prawnych i podatku PIT. Czy zachęta podatkowa w postaci zwolnienia fundacji rodzinnej z CIT będzie wystarczająca, aby w Polsce zaczęto rozwijać tego rodzaju podmioty? Gdzie i jakie budynki wznosić, aby skorzystać z preferencyjnej, bo przyspieszonej amortyzacji? Czy praktyka potwierdza stanowisko resortu finansów, że CIT estoński jest korzystny?  To oczywiście tylko przykładowe pytania, na które wyczerpujących odpowiedzi udzielimy w trakcie szkolenia. Podatki wciąż się zmieniają.  W czasie szkolenia kompleksowo omówimy wszystkie niejasności wraz z praktycznymi rozwiązaniami związanymi z tymi podatkami.

VAT – wrzesień 2025: w jaki sposób wystawiać faktury ustrukturyzowane (KSeF) oraz kiedy i gdzie można będzie zachować fakturowanie papierowe i elektroniczne? (2 wykłady).

  1. W jaki sposób technicznie wystawić fakturę ustrukturyzowaną (formularz, kodowanie, załączniki, wysłanie do KSeF)?
  2. Jakim dokumentem i w jakich przypadkach można będzie zastąpić fakturę ustrukturyzowaną (rachunek, nota obciążeniowa, faktury handlowe)?
  3. Czy faktury korygujące wystawiane w stosunku do faktur papierowych albo elektronicznych będą musiały mieć formę ustrukturyzowaną?
  4. W jakich przypadkach będą mogły być legalnie wystawiane faktury papierowe lub elektroniczne, mimo powszechnego obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych?
  5. Co to jest tryb wystawiania faktur offline24 oraz do kiedy będzie trzeba przesłać do KSeF faktury wystawione w formie offline24 (alternatywa dla faktur ustrukturyzowanych)?
  6. W jaki sposób mogą odebrać „otrzymać” fakturę ustrukturyzowaną podmioty, które nie będą objęte obowiązkiem wystawiania tych dokumentów w formie ustrukturyzowanej?
  7. Czym jest „udostępnienie” faktury ustrukturyzowanej „w sposób uzgodniony”?
  8. Czy znikną noty korygujące? (tak)
  9. W związku z tym, że faktura ustrukturyzowana nie będzie nadawać się jako dokument handlowy, jak będziemy ewidencjonować zdarzenia gospodarcze w księgach rachunkowych?
  10. Czy rachunki, noty obciążeniowe (uznaniowe) oraz faktury handlowe będą musiały zastąpić faktury VAT w formie ustrukturyzowanej w obrocie handlowym?
  11. Czy trzeba będzie aneksować większość umów posługujących się papierowymi lub elektronicznymi fakturami VAT aby uzyskać zapłatę za dostawę towarów i usług? (tak)
  12. Czy faktury wystawione przy użyciu kas rejestrujących będą musiały być wysyłane do końca 2026 r.?
  13. Jak dokumentować sprzedaż towarów i usług, w przypadku, gdy nabywcy (usługobiorcy) nie będą mieli dostępu lub nie będą chcieli mieć tego dostępu do faktur ustrukturyzowanych?
  14. Czy można będzie anulować fakturę ustrukturyzowaną? (nie)
  15. Czy personalia pracownika, który będzie wystawiać faktury ustrukturyzowane, będą znane urzędnikom skarbowym? (tak)
  16. Czy pracownik, który wystawi „pustą” fakturę ustrukturyzowaną będzie musiał zapłacić wykazany w niej VAT? (w określonych przypadkach tak)
  17. Od kiedy będzie dostępne oprogramowanie interfejsowe, przy pomocy którego będą wysyłane i odbierane faktury ustrukturyzowane?

Szkolenie poprowadzi najbardziej znany wykładowca podatku VAT prof. dr hab. Witold Modzelewski, który z sukcesem przyczynił się w zeszłym roku do odroczenia obowiązkowego wystawiania faktur ustrukturyzowanych.

Podatki dochodowe (CIT i PIT w działalności gospodarczej) na 2025 r. dla praktyków.

Wykład I.

  1. Kasowy PIT od 2025 r.
    • Dla kogo nowa regulacja?
    • Zasady ustalania przychodu kasowego.
    • Nowe zasady rozliczania kosztów uzyskania przychodów.
    • Wyłączenia.
  2. „Para-podatek PIT” czyli składka zdrowotna
    • Kiedy są szanse na zmianę dotychczasowych zasad naliczania składki zdrowotnej?
    • W jakim kierunku mogą iść zmiany?
    • Zbycie środków trwałych w 2025 r. a podstawa naliczenia składki zdrowotnej.
  3. „Wakacje składkowe” ZUS – nowe rozwiązanie a podatek dochodowy.
    • Zasady składania wniosków o tzw. „wakacje składkowe”
    • Jaki to ma wpływ ekonomiczny na sytuację płatnika składek i podatnika PIT?
  4. PIT przedsiębiorcy – nowe trendy interpretacyjne w 2024 .
    • Odliczanie straty przy obliczaniu daniny solidarnościowej
    • Umowy B2B a PIT
    • Często rozliczane koszty podatkowe a interpretacje organów.
  5. Podatek u źródła – problemy płatników w PIT i CIT
    • Przegląd zasad rozliczania podatku u źródła z uwzględnieniem bieżących interpretacji.
    • Nowe objaśnienia dotyczące należytej staranności płatnika.

Wykład II.

  1. Minimalny podatek dochodowy – nowa forma opodatkowania CIT - wejście w życie po odroczeniu stosowania w czasie
    • Na kim ciąży minimalny podatek dochodowy za 2024 r.
    • Podstawa opodatkowania i stawka z uwzględnieniem zmian.
    • Zasady rozliczania minimalnego podatku CIT w 2025 r.
  2. Przekazywanie danych z ksiąg do US od 2025 r.
    • Obowiązek prowadzenia ksiąg w formie programu komputerowego.
    • Obowiązek przekazywania organowi podatkowemu danych księgowych - harmonogram wprowadzania zmian dla poszczególnych grup podatników z uwzględnieniem najnowszych zmian.
    • Zakres danych do przekazywania organowi podatkowemu – nowe rozporządzenie wykonawcze.
  3. Nowy rodzaj osoby prawnej w Polsce – fundacja rodzinna. Opodatkowanie fundacji rodzinnych. Czy to się będzie opłacać?
    • Wprowadzenie do fundacji rodzinnych ze wskazaniem kto i kiedy powinien rozważyć jej utworzenie.
    • Zasady opodatkowania fundacji rodzinnej CIT.
    • Zasady opodatkowania w PIT beneficjentów fundacji rodzinnych.
    • Aktualny stan prawny a prognozowane zmiany w 2025 r. lub latach kolejnych.
  4. Ryczałt od dochodów spółek czyli „CIT estoński” – to już znamy ale co nowego?
    • Zasady ryczałtu wg przepisów na 1 stycznia 2024 r.
    • Czy są zmiany ryczałtu na 2025 r.?
    • „CIT estoński” w interpretacjach organów – od jakich wydatków w spółce trzeba zapłacić podatek?
  5. Prognozowane zmiany w CIT w 2025 r. lub kolejnych latach podatkowych.

Miejsce:

Miejsce zakwaterowania: Hotelu Royal Beach. Rozległy, zielony resort położony w słynnej zatoce Madirokely, tuż przy pięknej, ciągnącej się kilometrami plaży to idealna sceneria na egzotyczny pobyt. Zaprojektowany w stylu wakacyjnej wioski składa się z kilku budynków w niskiej zabudowie i ciekawie zaprojektowanych basenów z tarasami do opalania. Wnętrza to połączenie tradycyjnych motywów kreolskich i malgaskich oraz nowoczesnych dodatków – pięknie urządzone, jasne pokoje W ogród wkomponowano kilka basenów, z których można podziwiać widok na ocean. Hotel znany jest z dobrej kuchni - lokalne potrawy to raj dla miłośników egzotycznej kuchni. W serwisach hotelowych ma opinię jako bardzo dobry – 8,6 punktów na 10. Nasz pobyt w hotelu odbędzie się w formule all inclusive.

Termin:

5-13 października 2025 r.

 

Cena:

Cena za szkolenie wraz z przelotem, zakwaterowaniem w pokoju dwuosobowym, wyżywieniem all inclusive i programem turystycznym wynosi 14500 zł (istnieje możliwość zabrania osoby towarzyszącej 12400 zł) dopłata do jedynki 4490 zł.

Rabaty i zniżki nie łączą się z innymi rabatami, zniżkami i promocjami.

Po szczegółowe informacje zadzwoń do osoby bezpośrednio odpowiedzialnej za to szkolenie: 500 196 451

Opinie Uczestników naszych szkoleń wyjazdowych:
  • „Zawsze super miejsce zakwaterowania. Ja osobiście uwielbiam Sopot. Zakwaterowanie w hotelu przy plaży. W przerwie wychodzisz z filiżanką kawy na plażę. Kolacja w Barze Przystań!!!”
  • Wielkie dzięki. Z podatków elita Instytutu pod przewodnictwem Pana Profesora. Dzięki raz jeszcze. Polecam.”
  • „Poza wykładami zawsze wycieczka w ciekawe miejsce z genialnymi przewodnikami. Ostatnio jeszcze kolacja na plaży!”
  • „Szkolenie było bardzo merytoryczne i dobrze zorganizowane. Cieszę się, że mogłam poszerzyć swoją wiedzę na temat podatków w tak inspirującym miejscu jak Sopot.”
  • „Dzięki temu wyjazdowi zyskałam praktyczną wiedzę i odpowiedzi na wiele pytań. Lokalizacja w Sopocie była świetnym dodatkiem do szkolenia. Organizacja na piątkę”
  • „Bardzo cenne warsztaty i ciekawe case studies. Zakopiec jako miejsce szkolenia dodaje wyjątkowego klimatu.”
  • „Miejsce szkolenia w Sopocie umożliwia nie tylko naukę, ale także chwilę relaksu nad morzem po intensywnych zajęciach.”
  • „Wypełniłam ankietę. Same szóstki. Byłam po raz 4. Za rok po raz 5😊
  • "Szkolenie było bardzo pouczające, a widoki w Zakopanem i wycieczka w góry dodały wyjątkowego charakteru. Przewodnik żartowniś był świetny i z pasją opowiadał o Tatrach."
  • "Szkolenie z podatków bardzo mi się przydało, a wycieczka w góry to świetny sposób na relaks i integrację. Zakopane ma niesamowity klimat, polecam zarówno szkolenie, jak i wycieczkę. I Karczmę oczywiście"
  • "Organizacja na najwyższym poziomie, a wycieczka na Rusinową Polanę była niesamowitym doświadczeniem – nie wiedziałam, że przy tak małym wysiłku można liczyć na TAKIE widoki"
  • "Góry to magiczne miejsce na szkolenie. Organizator i przewodnik super! – ludzie z pasją"
  • „Tym razem Kraków. Byłam z Instytutem ponad 20 razy w pięknych miejscach. Jak zawsze na waszych szkoleniach super atmosfera."
  • „W czasie szkolenia spotkaliśmy Annę Dymną i Ojca Mateusza. Kręcili serial w czasie naszego szkolenia w Sandomierzu. Pan Jarek załatwił również degustację win sandomierskich i wykład lokalnego winiarza.”
  • „Poza wykładami super organizacja i atmosfera. Pan, który zajmuje się organizacją na miejscu w czasie szkoleń wyjazdowych wprowadza w grupę uczestników super atmosferę. Czuję się zawsze jak bym była na wycieczce klasowej. Zawsze żal wyjeżdżać”.
  • „Co roku jadę z Wami w jakieś piękne miejsce. Dużo praktycznej wiedzy i zawsze zakwaterowanie w świetnej lokalizacji.”

Prelegenci

Jacek Pyssa
Dyrektor Departamentu Prawnego, Dyrektor Departamentu Podatków Bezpośrednich, Radca Prawny nr wpisu Łd-S-157. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (2003 r.), uczestnik American School of Law Uniwersity of Florida (2003), studiował nauki ekonomiczne w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od lipca 2002 r. pracownik i współpracownik Instytutu Studiów Podatkowych. Od 2008 roku radca prawny. Jest wykładowcą Instytutu Studiów Podatkowych oraz doktorantem na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (prowadzi zajęcia akademickie na temat prawa finansowego). Prowadził wykłady współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego. Do obowiązków Jacka Pyssy należy świadczenie pomocy prawnej i podatkowej, m.in. sporządzanie projektów opinii w sprawach prawnych i podatkowych, przeprowadzanie audytów prawnych i podatkowych oraz zastępstwo procesowe w postępowaniach podatkowych i prawnych przed organami administracji i sądami. Jacek Pyssa jest również wykładowcą w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, kontroli skarbowej, prawa karnego skarbowego oraz Ordynacji podatkowej.
Mariusz Unisk
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (1996 – 2001) oraz Podyplomowych Studiów Podatków i Prawa Podatkowego na Uniwersytecie Warszawskim. Od 2003 r. doradca podatkowy w KIDP nr 09921. Od 2004 r. uznany wykładowca tematyki podatkowej, w szczególności w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatków i opłat lokalnych i samorządowych. W marcu 2012 r. uhonorowany przez Dziennik – Gazeta Prawna III miejscem w VI Rankingu najlepszych doradców podatkowych za 2011 r. w kategorii „Podatki i opłaty lokalne”. W marcu 2017 r. uhonorowany przez Dziennik – Gazeta Prawna II miejscem w XI Rankingu najlepszych doradców podatkowych za 2016 r. w kategorii „Podatki i opłaty lokalne” (DGP 28.03.2017 r. „Top doradcy podatkowi w 2016 r. według DGP”). Autor i współautor publikacji książkowych na tematy podatkowe, w szczególności wznawianego czterokrotnie „Komentarza do podatku rolnego, leśnego oraz od nieruchomości” wydanego nakładem wydawnictwa ISP oraz „Komentarza do podatku od towarów i usług”. Autor specjalistycznych artykułów na tematy podatkowe, komentarzy i opinii na temat tych podatków w prasie codziennej, specjalistycznej i fachowej. Od 15 lat kształci przyszłych doradców podatkowych. W ramach struktury organizacyjnej Instytutu Studiów Podatkowych sp. z o.o. do jego obowiązków należy przede wszystkim kierowanie pracą zespołów doradców i konsultantów podatkowych, zarządzanie działem doradztwa podatkowego. Od 2006 r. jako dyrektor generalny ds. doradztwa podatkowego. Od czerwca 2019 r. w randze wiceprezesa zarządu.
To top